Zasady odchudzania nie są trudne do wcielenia w życie. Nie da się jednak ukryć, że wielu z nas, zrzucanie zbędnych kilogramów nie idzie najlepiej. Czasami to kwestia zbyt słabej woli, braku motywacji i chęci, by zmienić coś w swoim życiu. Innym razem to znalezione pośród niepewnych źródeł „zasady”, które niestety dalekie są od tych racjonalnych. Wokół odchudzania narosło sporo mitów. Do tego rynek oferuje nam tak szeroki wybór produktów, wedle których w krótkim czasie mamy pozbyć się nadwagi, że zaczynamy być dalecy od kierowania się własnym rozsądkiem.

Zasady odchudzania – nie daj się nabrać!

Mitem jest, że w zaledwie kilka dni czy nawet tygodni, można pozbyć się kilkunastu bądź kilkudziesięciu kilogramów masy ciała. Oczywiście fizycznie jesteśmy w stanie osiągnąć taki efekt. Kosztem własnego zdrowia, a nawet ryzykując życie, bo na takiej zasadzie działają produkty odchudzające pochodzące z nielegalnych źródeł.

Przede wszystkim należy unikać stosowania preparatów, co których podchodzenia oraz składu, nie mamy absolutnej pewności. A jeśli już postawiliśmy na polecony czy sprawdzony suplement diety, należy pamiętać, że to wciąż suplement. Produkt, który ma wspomagać, ale który nie wykona za nas ciężkiej pracy.

Zmiana stylu żywienia

Są zwolennicy korzystania ze starannie dobranych diet, indywidualnie dopasowanych przez dietetyka. Z uwzględnieniem ulubionych produktów, jak i tych, za którymi nie przepadamy. Biorąc pod uwagę ewentualne schorzenia, zażywane leki, skład ciała i inne czynniki. Oczywiście takie profesjonalne podejście jest sensowne i przynosi pożądane efekty. Jeśli jednak brak nam motywacji i niechętnie podporządkowujemy swój plan żywienia narzuconemu z góry, rozczarujemy się.

Na początek warto wprowadzić bardzo proste zasady odchudzania. Ograniczyć ilość spożywanych posiłków, na rzecz ich jakości. Dobrze jest przyjrzeć się, co ląduje na naszych talerzach. Podstawa to spożywanie 4-5 posiłków dziennie, w równych odstępach czasu i w mniejszych porcjach. Pamiętając o tym, by ten ostatni był przewidziany na nie później niż trzy godziny przed snem.

Wykluczając cukry, nadmiar soli, gazowane i słodzone napoje, fast foody, już jesteśmy w stanie sporo osiągnąć. Waga może zacząć spadać nawet po tygodniu.

Aktywność fizyczna

Aktywność fizyczna, to kolejny element, określany jako zasady odchudzania. Nie trzeba od razu sięgać po ciężkie treningi fizyczne. Sporty niedopasowane do swoich możliwości czy predyspozycji. Na początek wystarczy oglądane telewizji zamienić na spacer kilka razy w tygodniu. Można skorzystać z siłowni czy zajęć fitness. Ruch to jedna z podstaw.

Jeśli zmienimy kilka prostych elementów w swoim codziennym stylu życia, postawimy na racjonalne i zdrowe żywienie, a do tego dołożymy aktywność, nie będzie nam potrzebny dietetyk. Ani żadne sztuczne preparaty. Zasady odchudzania niezmiennie pozostają te same i nie wymagają od nas nieludzkiego wysiłku. Wystarczą chęci!

Ocena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge