Sprzedaż przez Internet jest o tyle trudniejsza od tej prowadzonej w sklepach stacjonarnych, że sprzedający nie ma bezpośredniego kontaktu z konsumentem. Prezentacja produktu odbywa się zwykle za pomocą zdjęć oraz opisu. Niejednokrotnie spotkamy się też z tekstami sprzedażowymi, których zadaniem jest zachęcenie konsumenta do zakupu. Sposób, w jaki zostanie napisany taki tekst, odgrywa kluczową rolę w sukcesie w e-commerce.

Pisanie tekstów sprzedażowych nie jest łatwym zadaniem. Przekonało się o tym wielu copywriterów i przedsiębiorców, którym przyszło się z nim zmierzyć. Skuteczne oferty to te, które potrafią sprzedawać. W jaki sposób je tworzyć?

Z pomocą copywritera

Copywriting to szerokie określenie dlatego, aby zrozumieć, czym dokładnie zajmuje się konkretny autor tekstów, warto zapoznać się z jego portfolio albo poprosić o uściślenie zakresu jego działań. Nie wszyscy copywriterzy zajmują się pisaniem tekstów sprzedażowych, ba! – nie wszyscy nawet wiedzą, jak to robić. Są jednak osoby, które wręcz specjalizują się w takich ofertach. Przykładem jest copywriter z Dynanet.pl.

Na stronie tego autora nie tylko zapoznasz się z opiniami innych klientów, ale będziesz miał także okazję dowiedzieć się nieco więcej na temat sposobu pisania tekstów sprzedażowych. Jeśli zatem chcesz spróbować swoich sił w tej materii, z pewnością znajdziesz tam użyteczne informacje.

Własnymi siłami

Ci, którzy zdecydują się samodzielnie napisać skuteczny tekst sprzedażowy, powinni przede wszystkim określić target, do którego kierują swoją ofertę. Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest źle skierowana oferta i przekaz niedostosowany do grupy docelowej.

Oczywiste przecież wydaje się, że innym językiem będziemy przemawiać do nastolatków, innym do osób zainteresowanych inwestowaniem na giełdzie, a jeszcze innym, jeśli planujemy sprzedaż dóbr luksusowych. Dobór słów, język zastosowany w tekście, a także towarzysząca mu grafika – wszystko to ma istotny wpływ na kupującego.

Język korzyści

Ktoś, kto zabiera się za pisanie tekstów sprzedażowych, nie mógł nie słyszeć, że do klienta należy przemawiać językiem korzyści. To bardzo istotny aspekt sprzedaży. Samo przedstawienie suchych faktów na temat produktu, a nawet wypisanie jego zalet, nie wzbudzi jeszcze potrzeby jego zakupu.

Warto uświadomić sobie, że rynek pełen jest identycznych, a jeśli nie identycznych, to bardzo podobnych przedmiotów. Dlaczego zatem konsumenci mają kupować właśnie od Ciebie?

No właśnie dlaczego? Odpowiedź na to pytanie może stać się kluczem do Twojego sukcesu.

Oczami klienta

Spójrz na oferowany przez siebie produkt oczami klienta i pomyśl, co chciałbyś o nim usłyszeć. Co przekonałoby Cię do jego zakupu? Czy tylko jeśli ktoś powie, że jest bezkonkurencyjny i niezawodny? Czy może, jeśli wyjaśni, jakie korzyści odniesiesz z jego posiadania?

Prawda jest taka, że do większości osób zdecydowanie bardziej przemawia druga metoda. Dlatego za każdym razem ukazuj konsumentom realne, ale nie przekoloryzowane zalety i wypływające z nich korzyści. Mów o tym, co klient zyska, jeśli nabędzie konkretny produkt, a także, co straci, jeśli nie zdecyduje się na jego zakup.

Call to action

CTA, czyli inaczej mówić wezwanie do działania (ang. call to action) to ważny element tekstów sprzedażowych. Niestety przez wielu autorów jest zupełnie pomijany. Tymczasem naprawdę warto poprosić, zasugerować lub wskazać potencjalnym klientom, co powinni zrobić w kolejnym kroku.

Choć sprzedaż przez Internet zdecydowanie różni się od handlu poza siecią, wcale nie musi być trudna. Wystarczy znać kilka skutecznych metod, by w branży e-commerce odnieść sukces.

Ocena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge