O tym, że ruch na świeżym powietrzu wpływa korzystnie na zdrowie, wiedziano już od dawna. Na spacerze odpoczywa zarówno nasze ciało, jak i umysł. Spacerowanie poprawia też naszą kondycję, a jeśli odbywa się w pięknych okolicznościach przyrody – odpręża i uspokaja. Jak wykazują badania, jest to najprostsza forma aktywności, która przyczynia się do poprawy stanu zdrowia w wielu przewlekłych chorobach.

Aktywność fizyczna na łonie natury doskonale wpływa na nasze zdrowie. Dzięki niej nabieramy dystansu do wielu spraw, a problemy, które pierwotnie urastały do rangi strasznie trudnych, nagle stają się bardziej błahe. Ogrom zalet, których skutki odczuwamy na spacerze, jak i po nim sprawia, że coraz więcej ludzi korzysta z ich dobrodziejstw.

Sprzęt sportowy

Spacer, w przeciwieństwie do wielu innych aktywności fizycznych, nie wymaga użycia specjalistycznego sprzętu sportowego. To ogromny atut, który sprawia, że nie możliwe stają się wymówki w postaci „ale ja nie mam akcesoriów sportowych” lub „nie mam pieniędzy na sprzęt”. Spacerować może każdy niezależnie od miejsca zamieszkania. Oczywiście najlepsze będą do tego sprzyjające okoliczności przyrody. Prawda jest jednak taka, że na spacerze doskonale odpoczywają również ci, którzy zmuszeni są spacerować po mieście.

Na cukrzycę i nadciśnienie

Spacery są doskonałą formą aktywności dla osób przewlekle chorych. Wykazano, że bardzo korzystnie wpływają między innymi na diabetyków i osoby z nadciśnieniem. W tym pierwszym przypadku pomagają utrzymać właściwy poziom cukru we krwi, drugim – obniżyć ciśnienie krwi (dotyczy łagodnych stanów chorobowych).

Warto wspomnieć przy tej okazji, że 3 minuty marszu dziennie zmniejszą ryzyko chorób serca o ok. 35%.

Na spacerze spalam kalorie

Wbrew powszechnym opiniom spacer ma na naszą sylwetkę równie korzystny wpływ, co dyscypliny sportu wymagające intensywnych treningów. Choć wysiłek, jaki wykonujemy na spacerze, jest znacznie mniejszy, przy dłuższych, ok. 6-kilometrowych dystansach będziemy w stanie stracić tyle samo kalorii, co podczas biegania, aerobiku, czy gry w koszykówkę.

Zadbaj o stawy

Osoby, które odpoczywają na spacerze, znacznie rzadziej cierpią z powodu urazów stawów. W odróżnieniu od innych sportów, na przykład biegania, nawet szybki spacer nie obciąży stawów zbyt mocno. Spacer jest więc doskonałą aktywnością zarówno dla osób zdrowych, jak i tych, które z różnych przyczyn nie mogą uprawiać innych, bardziej wymagających sportów.

Na sen

Spacer doskonale wpływa na jakość naszego snu. Osoby, które regularnie zażywają spacerów, nie mają żadnych lub mają znacznie mniejsze problemy z wysypianiem się i zasypianiem. Wystarczy 30 minut spaceru dziennie, by poprawić jakość naszego snu.

Poprawa koncentracji

Spacer poprawia też naszą koncentrację. Doskonale wpływa zarówno na osoby zdrowe, jak i cierpiące z powodu problemów z pamięcią lub chore na Alzheimera. Badania naukowe wykazały, że regularne spacery zwiększają objętość mózgu człowieka i korzystnie wpływają na pamięć.

Co jeszcze powinieneś wiedzieć?

Ogrom korzyści, jakie regularne spacery przynoszą ludzkiemu organizmowi, trudno przecenić. Poprawa kondycji, utrzymanie właściwej wagi i szczupła sylwetka to tylko niektóre z zalet. Spacery znoszą też wiele skutków przewlekłych chorób i pomagają odprężyć się i zrelaksować.

Wedle prowadzonych badań zmniejszają też ryzyko zachorowania na raka piersi, zmniejszają dolegliwości ze strony stawów, odmładzają organizm i wydłużają życie. Na spacerze relaksujemy się i nabieramy dystansu do spraw codziennych. Warto korzystać z tych dobrodziejstw.

Ocena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge