Prowadzisz sklep internetowy? A może jesteś wydawcą znanego serwisu informacyjnego? Powinieneś zatem wiedzieć, że kolory w biznesie odgrywają ogromną rolę. Mogą uspokajać albo pobudzać do działania. Dzięki nim klienci polubią Twój serwis lub wręcz przeciwnie. Psychologia kolorów daje szerokie pole do popisu specom od e-marketingu. 

Szukasz sposobu na udany biznes w sieci. Pamiętaj, że Twoja wiedza powinna wykraczać daleko poza branżę, którą się zajmujesz. Na podstawie badań udowodniono, że na osiągnięcie sukcesu w internecie ogromny wpływ wywierają kolory. Warto poznać ich znaczenie i wpływ na kontrahentów, wspólników i klientów, by lepiej prowadzić swój biznes i osiągać założone cele.

Kolory w biznesie przekuj na sukces

Od Twojej decyzji w zakresie kolorów na stronie może wiele zależeć. To one w dużej mierze wpływać będą na emocje i zachowania użytkowników witryny. Odpowiednia strategia w zakresie doboru barw sprawi, że internauci chętniej zapiszą się na newsletter, zostawią komentarz pod Twoim artykułem albo dokonają decyzji zakupowych.

A zatem, jakie kolory w biznesie internetowym będą najodpowiedniejsze? Wszystko zależy od tego, co chcesz dzięki nim osiągnąć.

Niebieski

Niebieski to kolor neutralny, który wykorzystywany jest zarówno w biznesie internetowym, jak i poza nim. Zwróć uwagę na to, że przedstawiciele handlowi, których zarobek zależy bezpośrednio od dobrych kontaktów z klientem, ubierają bardzo często niebieską koszulę. Niebieski to kolor zaufania. Sprawia, że lubimy naszego rozmówcę i chętniej przyznajemy mu rację.

Podobnie ma się rzecz w przypadku witryn internetowych. Niebieskie kolory w biznesie internetowym, nawet jeśli na jednej witrynie zamieścisz różne odcienie tej barwy, wzbudzają zaufanie internautów i często, co ważne, wskazują na innowacyjność oferowanych usług i produktów.

Czarny

Kolor czarny z jednej strony może wywoływać złe skojarzenia, z drugiej oznaczać profesjonalizm i elegancję. Wszystko zależy od tego, co zamieścimy na stronie oprócz tej barwy, jaki będzie układ tekstu, grafika itd. Faktem jest, że czarne kolory w biznesie internetowym wykorzystywane są bardzo często przez marki, które znane są z ekskluzywnych towarów.

Pomarańczowy i zielony

Jeśli zamierzasz zamieścić na witrynie swojego sklepu przyciski CTA, najlepiej jeśli nadasz mu barwę zieloną lub pomarańczową. Dlaczego? Otóż oba kolory wywołują pozytywne skojarzenia. Pomarańczowy to kolor energii. Pobudza do działania, ale też daje poczucie bezpieczeństwa. Zielony kojarzony jest z naturą, radością i optymizmem. Relaksuje i odpręża internautów. Obie barwy zastosowane w przycisku CTA zwiększają współczynnik konwersji.

Podsumowanie

Jeśli jesteście ciekawi, czy to już koniec, jeśli chodzi o kolory w biznesie internetowym, to odpowiedź brzmi – oczywiście, że nie. Przecież możliwych do zastosowania barw mamy zdecydowanie więcej. Jest jeszcze kolor żółty, szary, biały i cała masa innych, pośrednich barw. Ich wpływ na użytkowników może być ogromny. To, jakie znaczenie mają kolory w biznesie i e-marketingu warto wiedzieć, przed podjęciem ostatecznej decyzji co do wyglądu strony internetowej.

Ocena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge