Mała czarna pobudza do działania. Ten kawowy napar to niemalże codzienny rytuał wielu z nas. Czy jednak kawa na odchudzanie ma rację bytu? Na rynku pojawiło się już całe mnóstwo preparatów zawierających w sobie kawę, jak i „czysta” kawa, która wedle zapewnień producentów – odchudza. Jak jest jednak w praktyce?

Kawa na odchudzanie – zapomnij o efekcie jo-jo

Wedle niektórych doniesień i przeprowadzonych badań, osoby pijące na co dzień kawę, nawet 3-4 filiżanki, łatwiej utrzymują stałą masę ciała. Kofeina zawarta w kawie nie tylko pobudza do działania, ale i wzmaga perystaltykę jelit. Łatwiej się wypróżniamy, a co za tym idzie, skuteczniej pozbywamy zbędnych produktów przemiany materii. Nie tylko układ pokarmowy, ale i cały organizm będąc pobudzonym, lepiej radzi sobie z metabolizmem tłuszczów.

Kawa na odchudzanie to nie tylko specjalne kawy, które w swoim składzie zawierają różne dodatki. To najczęściej ta zwykła kawa, którą pijamy na co dzień. Pomaga bowiem radzić sobie z apetytem na słodkości. Nie jest to długotrwały efekt, ale dobry na czas, kiedy kusi nas znów sięgnąć po przekąskę. Kofeina zawarta w kawie pobudza proces lipolizy. Ponadto możemy liczyć na lepsze samopoczucie i zniesienie uczucia zmęczenia. Co za tym idzie, chętniej wyjdziemy na trening. Lepiej poradzimy sobie z intensywnym wysiłkiem fizycznym. Mamy zatem sporo argumentów przemawiających za tym, by pozwolić sobie na filiżankę kawy… ale właśnie – jaką, jak często, w jakiej ilości?

Ilość i jakość przekłada się na efekty

To, że kawa na odchudzanie ma pewien wpływ na utratę kilogramów, nie oznacza, że możemy ją pić w dowolnych ilościach. Tym bardziej, że często zapominamy się i fundujemy sobie kawy z dodatkami, a tu już prosta droga do zbyt dużej kaloryczności.

Osoby, które walczą z nadwagą, mogą pozwolić sobie na filiżankę dziennie, najlepiej czarnej kawy bez cukru. Większe ilości nie są wskazane, ponieważ kawa działa moczopędnie, wypłukuje magnez oraz wapń, a do tego mimo wszystko może podrażniać żołądek. Szczególnie powinny na nią uważać osoby, które walczą z wrzodami żołądka bądź dwunastnicy.

Co znaczy jakość? To kwestia wyboru dobrych gatunkowo kaw. Najlepiej parzonych po turecku bądź w ekspresie ciśnieniowym, by zachować maksimum polifenoli.

Zwróć uwagę!

Producenci wręcz mamią nas rozkosznymi reklamami o tym, jak to szybko i bez wyrzeczeń możemy pozbyć się zbędnych kilogramów. Pomóc ma bowiem nikt inny, jak kawa na odchudzanie! Musimy jednak zwracać uwagę na skład opakowań. W wielu specyfikach kawowych, tej prawdziwej kawy jest znacznie mniej niż innych, sztucznych dodatków. Poza tym w gotowych saszetkach kawowych – głównie tych oznaczonych „slim”, „fit” i tym podobnych – mogą występować składniki alergenne.

Aby osiągnąć pożądany efekt, nasza kawa na odchudzanie powinna być odpowiednia jakościowo. Sprawdzając skład i istotne informacje, chociażby o zaleceniach spożywania, jesteśmy w stanie wspomóc naszą walkę z kilogramami.

Ocena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge