Światowa marka, doskonała jakość, renoma i popularność. Tak w dużym skrócie można opisać kosmetyki marki Bourjois. Dziś stosuje je tysiące kobiet na całym świecie. Co tak naprawdę kryje się za tą marką, jakie były jej początki i dlatego jej produkty odniosły taki spektakularny sukces?

Chciałoby się powiedzieć – wyjątkowe kosmetyki dostępne dla wszystkich kobiet. Choć brzmi to trochę jak slogan reklamowy, zrozumienie tych słów przychodzi z łatwością, kiedy poznamy historię marki Bourjois. O tym, że jest to gracz, który liczy się w branży kosmetycznej, może świadczyć jego ponad 150-letnia tradycja i obecność na arenie międzynarodowej.

Co oferuje Bourjois?

Współcześnie marka Bourjois to bogata oferta różnorodnych kosmetyków do makijażu. Firma specjalizuje się głównie w kosmetykach kolorowych, ale w jej asortymencie są także inne produkty. Znajdziemy wśród nich szminki, pudry, róże, cienie do powiek, tusze, dezodoranty, mleczka do demakijażu i wiele innych.

Dziś z oferty tej firmy korzysta wiele klientek w różnych krajach na świecie. Sięgające 1863 roku początki wiążą się jednak nie tyle z kosmetykami przeznaczonymi dla ogółu kobiet, ile z makijażem scenicznym.

Jak to się zaczęło?

Pierwsze produkty Bourjois powstały w drugiej połowie XIX wieku. To właśnie wtedy Aleksander Napoleon Bourjois stworzył na potrzeby charakteryzacji teatralnej pierwszy w historii sypki puder do policzków. Kosmetyk szybko zyskał uznanie i wyparł stosowane wcześniej w sztuce teatralnej ciężkie i niekorzystnie wpływające na cerę aktorów pomady.

Puder początkowo stosowany był w paryskiej dzielnicy teatrów Grand Boulevards. Został przyjęty tak dobrze, że szybko wyszedł poza deski teatru i stał się popularny wśród szerszego grona kobiet. Zanim jednak do tego doszło, Bourjois został oficjalnym dostawcą cesarskich teatrów.

Na przestrzeni lat

Wysoka jakość kosmetyków Bourjois, ich łatwa aplikacja, a także naturalny efekt, jaki można dzięki nim uzyskać – wszystko to sprawiło, że produkty tej marki szybko zyskały popularność i stały się ogólnie dostępne. Sprzyjała temu także ich przystępna cena.

Początkowo kosmetyki marki Bourjois zyskały popularność wśród paryżanek, później kobiet w całej Francji, a w roku 1913 weszły na rynki zagraniczne, gdzie również odniosły sukces. Nie od razu jednak przypominały dzisiejsze kosmetyki. Dla przykładu warto wspomnieć, że pędzelek dołączono do nich dopiero w 1993 roku.

Obecnie kosmetyki tej marki zdobi charakterystyczne logo – różowe tło z napisami „BOURJOIS PARIS”. Warto wiedzieć też, że receptura ich pasteli pozostaje niezmienna od 1890 roku. W ten sposób producent dba o utrzymanie wysokiej jakości swoich kosmetyków, do której zdążył już przyzwyczaić swoich klientów w ciągu minionych lat. Nie oznacza to jednak, że Bourjois nie poszukuje nowych, lepszych rozwiązań. Tam gdzie to konieczne, opracowywane są innowacyjne produkty, oparte o ulepszone formuły i pomysłowe opakowania.

Czym zatem jest marka Bourjois? Przez producenta promowana była jako młodsza siostra Chanel, dla większości kobiet są to jednak po prostu wyróżniające się jakością kosmetyki.

Ocena

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

CommentLuv badge