Światowa marka, doskonała jakość, renoma i popularność. Tak w dużym skrócie można opisać kosmetyki marki Bourjois. Dziś stosuje je tysiące kobiet na całym świecie. Co tak naprawdę kryje się za tą marką, jakie były jej początki i dlatego jej produkty odniosły taki spektakularny sukces?
Chciałoby się powiedzieć – wyjątkowe kosmetyki dostępne dla wszystkich kobiet. Choć brzmi to trochę jak slogan reklamowy, zrozumienie tych słów przychodzi z łatwością, kiedy poznamy historię marki Bourjois. O tym, że jest to gracz, który liczy się w branży kosmetycznej, może świadczyć jego ponad 150-letnia tradycja i obecność na arenie międzynarodowej.
Co oferuje Bourjois?
Współcześnie marka Bourjois to bogata oferta różnorodnych kosmetyków do makijażu. Firma specjalizuje się głównie w kosmetykach kolorowych, ale w jej asortymencie są także inne produkty. Znajdziemy wśród nich szminki, pudry, róże, cienie do powiek, tusze, dezodoranty, mleczka do demakijażu i wiele innych.
Dziś z oferty tej firmy korzysta wiele klientek w różnych krajach na świecie. Sięgające 1863 roku początki wiążą się jednak nie tyle z kosmetykami przeznaczonymi dla ogółu kobiet, ile z makijażem scenicznym.
Jak to się zaczęło?
Pierwsze produkty Bourjois powstały w drugiej połowie XIX wieku. To właśnie wtedy Aleksander Napoleon Bourjois stworzył na potrzeby charakteryzacji teatralnej pierwszy w historii sypki puder do policzków. Kosmetyk szybko zyskał uznanie i wyparł stosowane wcześniej w sztuce teatralnej ciężkie i niekorzystnie wpływające na cerę aktorów pomady.
Puder początkowo stosowany był w paryskiej dzielnicy teatrów Grand Boulevards. Został przyjęty tak dobrze, że szybko wyszedł poza deski teatru i stał się popularny wśród szerszego grona kobiet. Zanim jednak do tego doszło, Bourjois został oficjalnym dostawcą cesarskich teatrów.
Na przestrzeni lat
Wysoka jakość kosmetyków Bourjois, ich łatwa aplikacja, a także naturalny efekt, jaki można dzięki nim uzyskać – wszystko to sprawiło, że produkty tej marki szybko zyskały popularność i stały się ogólnie dostępne. Sprzyjała temu także ich przystępna cena.
Początkowo kosmetyki marki Bourjois zyskały popularność wśród paryżanek, później kobiet w całej Francji, a w roku 1913 weszły na rynki zagraniczne, gdzie również odniosły sukces. Nie od razu jednak przypominały dzisiejsze kosmetyki. Dla przykładu warto wspomnieć, że pędzelek dołączono do nich dopiero w 1993 roku.
Obecnie kosmetyki tej marki zdobi charakterystyczne logo – różowe tło z napisami „BOURJOIS PARIS”. Warto wiedzieć też, że receptura ich pasteli pozostaje niezmienna od 1890 roku. W ten sposób producent dba o utrzymanie wysokiej jakości swoich kosmetyków, do której zdążył już przyzwyczaić swoich klientów w ciągu minionych lat. Nie oznacza to jednak, że Bourjois nie poszukuje nowych, lepszych rozwiązań. Tam gdzie to konieczne, opracowywane są innowacyjne produkty, oparte o ulepszone formuły i pomysłowe opakowania.
Czym zatem jest marka Bourjois? Przez producenta promowana była jako młodsza siostra Chanel, dla większości kobiet są to jednak po prostu wyróżniające się jakością kosmetyki.